RAI Vereniging draagt aandelen RDC over aan Bovemij

26 april 2017

RAI Vereniging heeft haar aandeel van 31% in RDC overgedragen aan Bovemij. Met deze transactie is RDC volledig eigendom geworden van Bovemij.

RDC logo

Steven van Eijck, algemeen voorzitter van RAI Vereniging: “Voor de toekomstige ontwikkeling van RDC is het goed als er eenduidige eigendomsstructuur is. Met de overdracht van ons minderheidsaandeel van 31 % is dat nu bereikt. Voor de bestaande klanten, waaronder veel leden van RAI Vereniging, verandert er niets. Er zijn duidelijke garanties afgegeven over bestendiging van de bestaande dienstverlening”.

RDC startte in 1967 op initiatief van RAI Vereniging als dataleverancier voor de automotive sector. BOVAG werd op een later moment uitgenodigd om een gelijkwaardig belang te nemen in RDC. De onderneming heeft zich sinds de start ontwikkeld tot een full service datahuis voor de gehele mobiliteitssector. Op 1 januari 2015 vergrootte BOVAG haar aandeel in RDC van 50% naar 69%. Begin dit jaar droeg BOVAG haar aandelen over aan Bovemij.

Meer informatie: Cees Boutens

Lees hier het Bovemij-persbericht.