Studiereis RAI CarrosserieNL 2020

21 februari 2020

Graag nodigen wij u uit voor de jaarlijkse studiereis! Zoals eerder vermeld bezoeken wij dit jaar Noord-Italië van dinsdag 26 mei t/m donderdag 28 mei. Mede dankzij een aantal enthousiaste leden en onze Italiaanse collega’s van de Anfia hebben wij een heel mooi programma samengesteld. Er zijn nu nog slechts 10 plekken beschikbaar, dus wees er snel bij, liefst nog deze week reageren.

We blijven trouw aan onze bekende formule: centraal staan het gezelschap en een aantal bedrijfsbezoeken: Fassi autolaadkranen in Bergamo, Iveco Dailyfabriek in Suzarra en Plastoblok en Dallara in Parma. Door de mix aan ondernemers biedt deze studiereis volop gelegenheid voor een goed, zakelijk (netwerk)programma in combinatie met sfeer en gezelligheid.

Fassi
Bij autolaadkranen fabrikant Fassi zullen wij naast een korte bedrijfspresentatie een bezoek brengen aan de hoofdproductie fabriek OMEFA en een bezoek aan de splinternieuwe CARMO productiefabriek brengen. Fassi is sinds de oprichting in 1965 uitgegroeid tot een klinkende naam in onze industrie. Ze zijn actief in alle ranges en produceren inmiddels zo’n 12.000 autolaadkranen op jaarbasis. Wij gaan een kijkje nemen bij de lichte range laadkranen (1-12 TM) en de zware range laadkranen (tot boven de 150 TM).

Iveco
Suzzara IVECO-fabriek produceert de Iveco Daily lichte bedrijfsvoertuigen sinds 1978. En  bestaat uit drie productieafdelingen: carrosserie, spuiten en assemblage. De fabriek is zeer geavanceerd en produceert succesvol onder de methode WCM (World Class Manufacturing). Deze methode is gericht op foutloze processen om nul defecten, nul verspilling en nul ongevallen te bereiken. Het is een complex productieproces waardoor een breed assortiment van wel 11.000 productvariaties mogelijk is.

Plastoblok
Productie van geïsoleerde carrosserieën vinden wij bij Plastoblok. Hier worden zowel bestelwagens aan de binnenzijde geïsoleerd als ook polyester sandwich panelen voor truck-, opleggers en wissellaadbakken geproduceerd en als bouwpakket of samengebouwd geleverd. De carrosserieën worden klant specifiek ontworpen. De basis bestaat uit glasvezel versterkt polyester met een polyurethaan of polystyreen isolatie schuimkern.

Dallara
Wij bezoeken een heel bijzondere producent van racewagens; Dallara. Een naam die wellicht niet meteen bellen doet rinkelen, maar ze leveren onder andere alle chassis voor alle teams in de Formule 3 en IndyCar series maar bijvoorbeeld ook de LMP2 waarmee Racing Team Nederland aan de 24H van Le Mans deelneemt. Een bekende naam met een rijke historie dus. In Parma nemen we onder andere een kijkje in de Dallara Acedemy, het Composiet research center, de assemblage afdeling en de afdeling aerodynamica. Dallara focust vooral op technologie en innovatie en heeft sinds een aantal jaren ook een straat-auto in haar programma.

Uiteraard kunnen er altijd kleine wijzigingen of toevoegingen in het programma ontstaan. Tussen de bedrijfsbezoeken door is er ook ruimte voor een informeel programma.
Kosten
De kosten bedragen € 700,- ex BTW per persoon. Uiteraard zijn alle lunches, diners, transfers en overnachtingen inbegrepen. Om het reizen te bespoedigen gaan wij er vanuit dat u reist met handbagage (max 12 kg). Mocht u een koffer willen meenemen als ruimbagage is dit mogelijk tegen een toeslag van €25,-.

Vluchttijden
Dinsdag 26-05-20 Amsterdam – Milaan Linate KL1619 08.25 - 10.05 uur
Donderdag 28-05-20 Bologna – Amsterdam  KL1592 17.25 - 19.35 uur

Inschrijving
Inschrijven voor deze ledenreis kan t/m vrijdag 21 februari per e-mail.
Bij inschrijving graag ook een kopie van uw paspoort of ID kaart aanleveren voor de juiste naamsvermelding op de tickets.

Na inschrijving ontvangt u een bevestiging en medio april ontvangt u een gedetailleerd programma van ons.

Er zijn nu nog slechts 10 plaatsen beschikbaar, dus wees op tijd!

Om wat beeld te krijgen bij dit initiatief, kunt een kijkje nemen bij onze terugblikken op de reizen naar Polen (2019) en Zuid-Duitsland (2018).

Ilse Bartels
Eventcoördinator