Enquête: Toekomst BBL in uw bedrijf

28 april 2020

Door de coronacrisis staat voor een half miljoen mbo-studenten de beschikbaarheid van stages en leerbanen onder druk. Ook in onze sector. Tegelijkertijd merken we dat het aantal ingeschreven BBL-studenten voor het komende schooljaar ver achter blijft ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Graag brengen wij met een korte vragenlijst de situatie in onze branche in kaart.

Als brancheorganisatie hopen we dat we zoveel mogelijk leerlingen in onze sector kunnen behouden. Want uit de vorige crisis hebben we geleerd dat we met z’n allen moeten blijven investeren in de opleidingen van BBL-leerlingen.

Samen met de MBO-raad wil RAI CarrosserieNL inventariseren hoeveel BBL-plaatsen er voor het komende schooljaar beschikbaar zijn. Op die manier kunnen MBO-instellingen doelgericht gaan werven. En kunnen we het signaal afgeven dat er wel degelijk behoefte is jonge vakmannen en -vrouwen. Ook na deze coronaperiode.

Onderaan deze pagina vindt u een korte vragenlijst. Graag willen wij u vragen deze in te vullen en te mailen Jasper Burgers (j.burgers@raivereniging.nl)?

Namens Team RAI CarrosserieNL: Alvast bedankt!

Jasper Burgers
Beleidsadviseur RAI CarrosserieNL