Tweede Kamer vraagt : deel uw ervaringen met coronamaatregelen

29 april 2020

RAI Vereniging is al vanaf het begin van de lockdown in nauw contact met de betrokken ministeries en de Tweede Kamer, om de specifieke problematiek van leden onder de aandacht te brengen en om gezamenlijk tot oplossingen daarvoor te komen. Dit heeft al tot positieve resultaten geleid in de zin van aanpassingen van regelgeving.

tweede kamer

Om goed voorbereid naar debatten te gaan roept de Kamer nu ook vertegenwoordigers van individuele bedrijven op om voor donderdag 30 april 2020 om 12.00 uur kenbaar te maken welke gevolgen de coronamaatregelen voor hun specifieke organisatie hebben. De consultatie bestaat uit twee bokken waar de deelnemer per blok in maximaal 200 woorden kan toelichten:

1. welke gevolgen ervaart de organisatie van de maatregelen?
  2. Welke concrete boodschappen heeft de organisatie voor Kamerleden?

De commissie VWS verzamelt alle bijdragen, bundelt ze en publiceert ze op de website (Tweedekamer.nl). Inzendingen worden dus openbaar en bij elke inzending wordt de naam van de organisatie vermeld. Kamerleden uit de commissie lezen de bijdragen en kunnen die gebruiken in de debatten over de coronamaatregelen. Het is alleen mogelijk om namens een organisatie mee te doen; persoonlijk of anoniem bijdragen is niet mogelijk.

Als vertegenwoordiger van een organisatie kunt u uw antwoord op deze twee vragen kwijt via dit webformulier.
U kunt voor beide antwoorden maximaal 200 woorden gebruiken (dus in totaal 400 woorden, oftewel ongeveer 1 A4'tje).

Mocht u deelnemen aan de consultatie, dan stelt RAI Vereniging het zeer op prijs een kopie te krijgen. Voor leden die anonimiteit op prijs stellen en niet willen dat de bedrijfsnaam openbaar is en blijft: RAI Vereniging treedt graag namens de leden op, en elk signaal wordt serieus genomen.

Het meldpunt voor leden dat daarvoor is geopend is te bereiken via telefoonnummer 020 5044949 of via mail coronameldpunt@raivereniging.nl. Uiteraard kunt u hiermee ook bij uw sectiemanager terecht.

Miranda Maasman
Public Affairs adviseur