Uitkomsten derde ledenenquête over impact coronacrisis

1 mei 2020

Uit de derde ronde van de enquête onder de leden van de RAI Vereniging, die de periode 27 april - 1 mei bestrijkt, blijkt dat de mobiliteitsindustrie inmiddels 27 procent omzetverlies heeft geleden. De meeste ondernemers zijn er nog steeds van overtuigd dat dit pas het begin van de crisis is, de echte pijn moet nog komen.

Driekwart van de ondernemers verwacht dat de omzet nog verder zal dalen in het tweede kwartaal en 60% verwacht dat deze daling zich in het derde kwartaal zal voortzetten.

De overheid neemt de met cijfers onderbouwde signalen van RAI Vereniging serieus en daarom blijven wij periodiek deze enquête uitzetten. Een ruime respons vergroot de impact van onze werkzaamheden Den Haag, dus het is heel belangrijk om daaraan deel te nemen, ook al heeft u nu veel andere zaken aan uw hoofd.

Alle ontwikkelingen rond de coronacrisis vindt u uiteraard op onze continu geactualiseerde corona-informatiepagina. Mocht u aanlopen tegen andere problemen als gevolg van corona, laat het dan vooral weten, ofwel via uw sectiemanager dan wel via coronameldpunt@raivereniging.nl.

De uitkomsten van de tweede ledenenquête vindt u ter vergelijk hier.

Henk Bos
Manager Leden- en Verenigingszaken