Albie van Buel nieuwe voorman RAI Automotive Industry NL

27 januari 2021

Albie van Buel is sinds 1 januari dit jaar de nieuwe directeur / sectiemanager bij RAI Automotive Industry NL. Hij volgt Leo Kusters op bij de clusterorganisatie van de Nederlandse automotive industrie en mobiliteitssector.

Van Buel heeft zeer ruime internationale ervaring en kennis van de automobiel (maak)industrie. Hij heeft vele jaren gewerkt als lid van het managementteam van Volvo Cars, zowel in Helmond als in Zweden. Ook was hij werkzaam bij Ford Motor Company en Philips. Van 2012 tot 2019 was hij lid van het managementteam bij Vestas Windsystems en hij beschikt dan ook over een bijzonder sterk netwerk zowel in de Automotive- als in de Renewable Industrie.

Internationaal netwerk

De ruime ervaring en het brede internationale netwerk waarover Van Buel beschikt sluit volgens Kusters prima aan op de wensen en behoeften van de Nederlandse automotive industrie. ‘De sector is sterk gericht op de export van hoogwaardige en innovatie automotive technologie en werkt  in toenemende mate samen met aansluitende sectoren.’

Van Buel laat in een reactie weten vereerd en gemotiveerd te zijn om de door Leo Kusters ingeslagen weg, samen met het team van RAI Automotive Industrie NL,  verder uit te bouwen en de belangen van de sectie en haar leden zowel nationaal als internationaal op de best mogelijke manier te behartigen.