Crooijmans zegt het als een uitdaging te beschouwen om een bredere acceptatie voor de motorfiets als volwaardig en laagdrempelig vervoersalternatief te bewerkstelligen. ‘Daar zal ik mij namens de sectie maximaal voor in gaan zetten. ‘De vele voordelen die het motorrijden biedt moeten veel scherper op het netvlies van politiek Den Haag komen te staan.’ De motorfietsbranche én de consument staan volgens hem klaar voor de transitie naar zero emissie, maar krijgt vanuit de overheid geen enkele ondersteuning. ‘Nederland neemt daarmee binnen de EU een uitzonderingspositie in. Neem Frankrijk, daar spelen elektrisch aangedreven motorfietsen in veel grote steden, mede dankzij aantrekkelijke subsidieregelingen, inmiddels een prominente rol. Als Nederland zegt voorop te willen lopen op het gebied van elektrificatie, dan moet dat ook voor motorfietsen gelden.’
Maart Motor Maand
Om de vele voordelen van motorrijden te benadrukken, voert de sectie verschillende langjarige campagnes. Zo wordt komende maand weer het startschot gegeven voor ‘Maart Motor Maand’ (MMM), waarmee traditioneel het nieuwe motorseizoen wordt ingeluid. Bij de jaarlijkse campagne ‘De slimme rijder is een motorrijder’, ligt het accent op zowel de actieve als de toekomstige motorrijder.