12.00 uur - 15.00 uur
Automotive Campus 30 Helmond
Hoewel de beschikbaarheid van hoogvermogen laadinfra (>500 kW) een essentiële voorwaarde is voor Zero Emission (ZE) langeafstandstransport, maken veel logistieke bedrijven zich minstens evenveel – zo niet meer – zorgen over de kosten van het laden. Wanneer de energiekosten te hoog blijven, zal de Total Cost of Ownership (TCO) van elektrische vrachtwagens het onmogelijk maken om een rendabele businesscase te realiseren. Dit vormt op dit moment een belangrijke belemmering voor grootschalige inzet van E-trucks.
Laden op het depot is doorgaans kosteneffectiever, maar de beschikbare netcapaciteit is beperkt en uitsluitend depotladen is voor langeafstandsroutes onvoldoende. Laadinfrastructuur langs de weg zal noodzakelijk zijn.
Daarom nodigen wij u uit om deel te nemen aan een interactieve workshop, georganiseerd door RAI Automotive Industry NL. Samen brengen we de huidige situatie in kaart, bepalen we de randvoorwaarden voor opschaling van E-truck inzet en formuleren we welke stappen de logistieke sector moet zetten om de transitie naar emissievrij goederenvervoer succesvol te maken — een transitie van nationaal belang.
Sprekers
Opening door Peter Engels, Program Manager Battery bij RAI Automotive Industry NL
Tom Siers, Sustainability Coördinator bij Heijsterkamp Transportation Solutions
Marcel Kester, Financieel Manager Charging Energy Hubs-project namens TSN Groen
Julia Berkvens, student Fontys Automotive en afstudeerder bij RAI Automotive Industry NL