Onze lange termijn projecten & samenwerkingen

Vind hier een overzicht van de lopende projecten.

• Europese batterijketen

Battery Competence Cluster - NL

Om de kansen van de energietransitie en batterijtechnologie te benutten en vooral te versnellen, zet de industrie, kennisinstellingen en brancheverenigingen zich in op het ontwikkelen van een sterk batterij-eco­systeem.

Bekijk project Battery Competence Cluster - NL

• Mogelijk maken van hogere levels van autonoom rijden

Digitale infrastructuur voor Toekomst­bestendige Mobiliteit (DITM)

Binnen het project ontwikkelen de partners een systeemarchitectuur voor een digitale infrastructuur inclusief de onderliggende kritische kerntechnologieën met betrekking tot lokalisatie, verkeers­diensten, digitale kaarten en laadinfrastructuur

Bekijk project Digitale infrastructuur voor Toekomst­bestendige Mobiliteit (DITM)

• Europese samenwerking

E-boost

Duurzame mobiliteit is de kern van de Europese strategie om de ecologische en digitale transitie te versnellen. E-boost is een samenwerking tussen Europese cluster­organisaties om projecten op te starten en KMO's te begeleiden in innovatie en samenwerkingen.

Bekijk project E-boost

• Innovatieve waardeketen

Green Transport Delta – Waterstof

Het project Green Transport Delta – Waterstof heeft als hoofddoel het ontwikkelen van drie waterstoftechnologieën: waterstofverbrandingsmotoren, waterstofbrandstofcellen en een volgende generatie technologie voor waterstoftankinfrastructuur.

Bekijk project Green Transport Delta – Waterstof

• Europese batterijketen

Green Transport Delta – Elektrificatie

Het project Green Transport Delta – Elektrificatie heeft als doel het ontwikkelen van een sterk batterij-eco­systeem in Nederland en hiermee versneld de transitie naar klimaatneutrale mobiliteit te realiseren.

Bekijk project Green Transport Delta – Elektrificatie

• Strategische verbindingen

REMOBILISE

Het REMOBILISE project staat voor het blijven ontwikkelen van vaardigheden en uitwisselingen tussen cluster organisaties binnen de mobiliteits­branche. Het is een vervolg op het succesvol afgesloten RECiPE4Mobility project.

Bekijk project REMOBILISE

• Samenwerking duurzame mobiliteit

Samenwerking duurzame mobiliteit - Duitsland & Nederland (SMM)

Zowel Duitsland als Nederland streven ernaar hun mobiliteits­infrastructuur te moderniseren en te verduurzamen. Het doel is duidelijk: in de toekomst moet mobiliteit niet alleen competitief zijn, maar ook klimaatvriendelijk en intelligent. We willen de samenwerking uitbreiden en verder ontwikkelen, zodat we ons mobiliteits­systeem gezamenlijk kunnen bevorderen in bilaterale projecten. Beide landen willen van elkaar leren, op zoek gaan naar gemeenschappelijke economische voordelen van nieuwe mobiliteits­vormen en op Europees niveau een voortrekkersrol spelen als het gaat om een duurzaam en geavanceerd mobiliteits­systeem.

Bekijk project Samenwerking duurzame mobiliteit - Duitsland & Nederland (SMM)

• Bespaar tot 40% brandstof

YDrive

Door trailers uit te rusten met onze baanbrekende yDrive-technologie, veranderen we elke brandstoftruck in een hybride combinatie, terwijl we voor elektrische trucks de actieradius vergroten.

Bekijk project YDrive

• SafeCLAI

In Nederland hebben we een complex en druk transport­systeem. Voertuig­automatisering wordt gepromoot als een manier om transportveiligheid en -efficiëntie te verbeteren. Bedrijven die zich bezighouden met voertuig­automatisering moeten voldoen aan specifieke normen en wetgeving. SafeCLAI ontwikkelt een generieke veiligheidslaag voor autonome voertuig­en, waardoor efficiëntere beoordelingsprocedures mogelijk zijn.

Bekijk project SafeCLAI