Bijeenkomst met verfrissende technische visie op de Super EcoCombi

Afgelopen woensdag hebben 40 leden van RAI CarrosserieNL de bijeenkomst over de Super EcoCombi (SEC) bij Van Eck in Beesd bijgewoond. Het thema was ‘een technische visie op de Super EcoCombi‘. Sprekers Ton Bertens, Peter Joosten en Bert van ’t Zand van respectievelijk Van Eck, Knapen Trailers en Pacton die de inhoud van de technische visie hebben samengesteld, bespraken de highlights van een 30 pagina’s dik document. De trailerbouw kan (vaak al bestaande) intelligente oplossingen aanbieden in de SEC (bestaande uit twee stuks met 13,60 meter opleggers) om niet alleen de CO2 uitstoot te verlagen, maar bijvoorbeeld ook de fijnstof emissies en het chauffeurstekort aan te pakken. Er is nog geen wet- en regelgeving rond de SEC en dit rapport geeft allerlei handvatten hoe de toekomstige wetten en regels rond de SEC zodanig te formuleren dat een maximale besparing van emissies mogelijk is.

Bijeenkomst met verfrissende technische visie op de Super EcoCombi

Exclusieve content

Dit artikel lezen?

RAI Vereniging zet bepaalde content vrij voor leden, deze content is niet beschikbaar voor niet-leden. Om hier toegang tot te krijgen is een account of inlog benodigd.

Al lid

Ben jij al lid van onze organisatie? Log dan in om direct toegang te krijgen!

Inloggen Registreren

Nog geen lid?

Maar wil je wel graag lid worden van onze community en branche­organisatie voor mobiliteit?