Vanaf 1 december kunt u beginnen met het invullen van de RI&E in het nieuwe AMS-systeem. Indien u reeds gebruiker bent van de RIE-manager, krijgt u bericht met meer informatie over het aanmaken van een account in het nieuwe AMS-systeem.
Heeft u momenteel nog geen RI&E in de RIE-manager, dan dient u een account aan te maken en kunt u de volledige RI&E invullen in het nieuwe AMS-systeem. Hou de berichtgeving hierover in beide gevallen goed in de gaten.
Het AMS heeft veel overeenkomsten met de RIE Manager, maar er zijn ook de nodige verschillen. In ieder geval biedt het de functionaliteit die je gewend was, maar het AMS kan veel meer. Zo kun je onder één account voor meerdere vestigingen de RI&E gemakkelijk inrichten en alle vervolgacties in één overzicht beheren. Ook is het op vele manieren mogelijk om andere collega’s te betrekken bij de RI&E en hen verschillende autorisatie te geven om in delen van de RI&E wel of niet mee te kijken.
Heeft u uw oude gegevens vanuit de RIE Manager al veiliggesteld? Want let op: dit systeem stopt per 1 januari 2024 en dan kunt u niet meer bij uw huidige RI&E. Daarna kun je beginnen aan het werken met het AMS. Dit is echter niet direct nodig wanneer uw huidige RI&E nog voldoende volledig en actueel is.