IAP

Het Innovatie en Acceleratie Programma (IAP) Elektrisch Mobiliteit is een breed gedragen coalitie, dwars door de Topsectoren heen, dat tot doel heeft de maatschappelijke problemen in de stedelijke gebieden van Nederland aan te pakken: de mobiliteit, het verbeteren van de luchtkwaliteit en de bereikbaarheid.

Het IAP is dus geen apart Topconsortium Kennis & Innovatie (TKI), maar beoogt als kleine netwerkorganisatie een kenniscluster op te bouwen en te onderhouden om elektrische mobiliteit verder te versnellen. Juist om de economische koppositie die Nederland heeft opgebouwd op dit gebied verder te versterken en uit te bouwen.

De strategische Onderzoeksagenda is een oproep aan iedere betrokken organisatie om deel te nemen aan de gezamenlijke roadmap voor het Innovatie- en Acceleratieprogramma eMobility (IAP eMobility).

De IAP eMobility Roadmap 2018 – 2022 geeft inzicht in vraagstukken op het gebied van leefbaarheid, bereikbaarheid en mobiliteit. Ofwel: “Hoe krijgen we de stad, stiller, schoner en vergroten we de bereikbaarheid?”

Het IAP is opgezet door RAI Automotive Industry NL, Stichting ElaadNL, Vereniging DOET en NKL Nederland.

Het IAP is mede mogelijk gemaakt door DKTI Transport.

Gerard Koning
Programma Manager Green Mobility