Over RAI Vereniging

RAI staat voor Rijwiel en Automobiel Industrie. De vereniging is opgericht op 17 december 1893.

Amtrium

RAI Vereniging behartigt de belangen van 500 fabrikanten en importeurs van personenauto’s en vrachtauto's, aanhangwagens en opleggers, carrosserieën en speciale voertuigen, motorfietsen en scooters, brom- en snorfietsen en fietsen.
Ook de leveranciers van onderdelen en van garage-uitrusting zijn bij RAI Vereniging aangesloten.

Hoe werkt RAI Vereniging?
De dagelijkse leiding van het secretariaat, het kantoor van RAI Vereniging, is in handen van directeur Olaf de Bruijn. Daarnaast is hij algemeen secretaris van de Afdeling Auto’s en zit in die functie aan bij de vergaderingen van het Hoofdbestuur.

De leden van RAI Vereniging zijn lid van één of meer van de volgende vijf afdelingen:
Auto's
Autovak
Fietsen
Gemotoriseerde Tweewielers
Speciale Voertuigen

De vijf afdelingen krijgen ondersteuning van de stafafdelingen Communicatie & PR, Financiële Zaken, Duurzaamheid & Techniek en Strategie & Public Affairs.

Jaaroverzicht
Het Jaaroverzicht 2015 van RAI Vereniging is hier te bekijken.

Hoofdbestuur
Per afdeling wordt uit de leden een afdelingsbestuur gekozen. De voorzitters van de afdelingsbesturen vormen samen het Hoofdbestuur van RAI Vereniging.
Algemeen Voorzitter is de heer Steven van Eijck, die ook voorzitter van de Afdeling Auto’s is. Het Hoofdbestuur vergadert vier keer per jaar.

De samenstelling van het Hoofdbestuur is als volgt:
Algemeen Voorzitter: dr. S.R.A. van Eijck
Lid: drs. G.F.H. Bolder MBA (Auto's)
Lid: C. Baltus (Autovak)
Lid: W. Jager (Fietsen)
Lid: A. van den Hoff (Gemotoriseerde Tweewielers)
Lid: ing. G.T.A.F. van Kleef (Speciale Voertuigen)

Dochterorganisaties
RAI Vereniging participeert in RAI Amsterdam en RDC.

RAI Amsterdam
De activiteiten van RAI Amsterdam B.V. vinden plaats onder de verantwoordelijkheid van RAI Holding B.V. RAI Vereniging is grootaandeelhouder (75%) van het tentoonstellings- en congrescentrum RAI Amsterdam. De Gemeente Amsterdam heeft een belang van 25%.

RDC
RDC levert oplossingen aan ondernemers in de mobiliteitsbranche. RDC is een full service branche-informatiseerder en ICT-dienstverlener; van APK tot voorraadbeheer en van taxatie tot marktanalyse. Missie: klanten helpen om hun klanten beter te bereiken, te bedienen en te behouden. RDC zorgt voor maximale ondersteuning met behulp van bestaande en nieuwe data, voor online en offline vraag en aanbod.
RAI Vereniging en BOVAG hebben ieder een belang in RDC Group BV.