Cao-onderhandelingen: werkgevers wijzen ultimatum van vakbonden af

De vakbonden eisen van de werkgevers dat zij uiterlijk op woensdag 17 april akkoord gaan met hun eisen voor nieuwe cao's in de Metaal en Techniek. De werkgevers wijzen dit ultimatum af. De Federatie Werkgevers­organisaties Techniek (FWT) is teleurgesteld in de opstelling van de vakbonden. FWT-onderhandelaar Ron Follon: "Er lag een stevig eindbod van de werkgevers met een flinke loonsverhoging van 9,19 procent. Voor jongeren betekende het eindbod zelfs een loonsverhoging van meer dan 10 procent. De vakbonden houden vast aan een looneis van ruim 13 procent. Daarmee plaatsen ze zich buiten de realiteit. Dit kunnen werkgevers simpelweg niet dragen."

Cao-onderhandelingen: werkgevers wijzen ultimatum van vakbonden af

Exclusieve content

Dit artikel lezen?

RAI Vereniging zet bepaalde content vrij voor leden, deze content is niet beschikbaar voor niet-leden. Om hier toegang tot te krijgen is een account of inlog benodigd.

Al lid

Ben jij al lid van onze organisatie? Log dan in om direct toegang te krijgen!

Inloggen Registreren

Nog geen lid?

Maar wil je wel graag lid worden van onze community en branche­organisatie voor mobiliteit?

Relevante downloads